biarlah gelas menjadi saksi; betapa ku mencinta(mu)

biarlah gelas menjadi saksi; betapa ku mencinta(mu)
karena cinta yang sederhana tidak pernah menuntut.

Rabu, 09 Maret 2016

she is the reason


I love this woman. i have a thousand reasons of why, and i'm not gonna list it one by one, you'll be dead by then, because that is an endless list.

Tapi, alasan paling utama saya jatuh sejatuh-jatuhnya pada perempuan ini adalah because she was there. she was there when i was all dark and twisty. she was there in my dark place.

tidak bisa saya jelaskan dengan kata-kata betapa melelahkannya semester ini untuk saya. semua tugas mahasiswa tahun akhir memakan saya perlahan. perlahan, tapi pasti. menghancurkan kepala saya, menghancurkan keyakinan saya bahwa semua akan baik-baik saja.

i was all dark and twisty. saya mati rasa. saya tidak tertawa, tidak tersenyum, bangun pagi dengan keluhan menjadi hal pertama yang saya lakukan. saya lelah, saya lelah teramat sangat, sungguh tidak dapat diungkapkan dengan kata.

and then there she comes, to my life, all cheerful and making me laugh, love and cry. she was there with me when nobody else was. she was there to keep me sane. i am so grateful for that.

she was there, when i almost cry of my assignments, she was there, making me laugh. making me smile, making me love her, making me forgot for my problems for a while..

i have a thousands reason why i love her. she is a role model. she is smart, passionate, amazing, slob snarky robot, she doesn't care, and that was make her charming. she can separate work and life. she doesn't get engaged, she doesn't get involved too easily, but once she does, she will fall completely fully with all of her heart and body.

she is me.

saya sungguh berterimakasih, untuk kehadirannya. untuk Cristina Yang, seseorang yang sungguh mampu membuat saya sedikit melupakan kenyataan kehidupan saya yang melelahkan.

You're one of the reason why i finished this semester alive and not losing my mind, Cristina..

Tidak ada komentar:

Posting Komentar